You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.
 
 
Teensy-reSID/reSID.cpp

76 lines
2.4 KiB

/*
Arduino SID
Copyright (c) 2015 Frank Bösing
This library is free software: you can redistribute it and/or modify
it under the terms of the GNU General Public License as published by
the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
(at your option) any later version.
This library is distributed in the hope that it will be useful,
but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
GNU General Public License for more details.
You should have received a copy of the GNU General Public License
along with this library. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
Diese Bibliothek ist freie Software: Sie können es unter den Bedingungen
der GNU General Public License, wie von der Free Software Foundation,
Version 3 der Lizenz oder (nach Ihrer Wahl) jeder neueren
veröffentlichten Version, weiterverbreiten und/oder modifizieren.
Diese Bibliothek wird in der Hoffnung, dass es nützlich sein wird, aber
OHNE JEDE GEWÄHRLEISTUNG, bereitgestellt; sogar ohne die implizite
Gewährleistung der MARKTFÄHIGKEIT oder EIGNUNG FÜR EINEN BESTIMMTEN ZWECK.
Siehe die GNU General Public License für weitere Details.
Sie sollten eine Kopie der GNU General Public License zusammen mit diesem
Programm erhalten haben. Wenn nicht, siehe <http://www.gnu.org/licenses/>.
*/
#include "reSID.h"
#include <AudioStream.h>
#define SAMPLERATE AUDIO_SAMPLE_RATE_EXACT
#define CLOCKFREQ 985248
void AudioPlaySID::begin(void)
{
sidptr = &sid;
this->reset();
setSampleParameters(CLOCKFREQ, SAMPLERATE);
playing = true;
}
void AudioPlaySID::setSampleParameters(float clockfreq, float samplerate) {
sid.set_sampling_parameters(clockfreq, SAMPLE_FAST, samplerate);
csdelta = round((float)clockfreq / ((float)samplerate / AUDIO_BLOCK_SAMPLES));
}
void AudioPlaySID::reset(void)
{
sid.reset();
}
void AudioPlaySID::stop(void)
{
__disable_irq();
playing = false;
__enable_irq();
}
void AudioPlaySID::update(void) {
audio_block_t *block;
// only update if we're playing
if (!playing) return;
// allocate the audio blocks to transmit
block = allocate();
if (block == NULL) return;
//cycle_count delta_t = CLOCKFREQ / (SAMPLERATE / AUDIO_BLOCK_SAMPLES);
cycle_count delta_t = csdelta;
sidptr->clock(delta_t, (short int*)block->data, AUDIO_BLOCK_SAMPLES);
transmit(block);
release(block);
}